Як убезпечити себе від шахрайства в мережі Інтернет

  • 26

 

З кожним днем ми все більше заглиблюємося у цифровий світ, а велика кількість послуг та покупок поступово переходять у сферу онлайн, адже це досить зручно та просто. Проте, варто пам’ятати, що поряд з цим побільшало і випадків шахрайства в мережі Інтернет, адже використання новітніх інформаційних технологій, безготівкової форми розрахунків полегшують життя не тільки пересічним громадянам, але й шахраям також. Злочинці вигадують все нові схеми, як заволодіти  коштами довірливих людей, які не завжди розуміють, що їх можуть ошукати.

Для того, щоб мінімізувати ризики потрапляння у пастку Інтернет-шахраїв, варто дотримуватися наступних рекомендацій:

- не слід розголошувати жодній особі інформацію про платіжну карту (термін дії, код CVС2/CVV2, ПІН-код), зокрема,  по телефону,  та персональні дані, логін/пароль для входу у веб-банкінг), одноразові паролі для проведення додаткової автентифікації тощо. Слід пам’ятати, що банківські працівники ніколи не будуть вимагати ці дані, бо вони не потрібні їм для роботи з  клієнтами;

- не можна передавати свою банківську картку для оплати товарів та послуг у руки продавця/офіціанта/сторонньої особи. За правилами вам повинні принести платіжний термінал або запропонувати підійти до нього і оплатити рахунок;

- якщо здійснюєте покупку в мережі Інтернет – оплачуйте товар після отримання, намагайтеся уникати покупок, де вимагається оплатити товар наперед, адже ризикуєте отримати товар не тієї якості або взагалі залишитися без покупок;

- купуйте онлайн на перевірених сайтах або перевіряйте відгуки щодо сайтів, продавців, віртуальних магазинів, детально уточнюйте характеристики товару, який хочете придбати;

- якщо часто купуєте в Інтернеті, то краще оформити окрему банківську карту для цього і переказувати на цю карту виключно суму, необхідну для сплати за товар/послугу;

- здійснювати платіжні операції слід лише на так званих «захищених» сайтах, адреса яких починається з п’яти літер: https, таке шифроване підключення захистить інформацію про банківську картку та убезпечить від потрапляння вірусів до вашого комп’ютера, планшета тощо;

- не слід робити покупки або оплачувати комунальні послуги, заходити до онлайн-банкінгу через мережу Wi-Fi в публічних місцях  або використовувати інтернет через комп’ютери в публічних місцях, адже це може призвести до витоку персональної інформації;

- бажано створити складний пароль для інтернет-банкінгу, соціальних мереж, електронної пошти тощо, при цьому не можна використовувати в паролі особисту персональну інформацію.  Також не зайвим буде встановити в налаштуваннях двохфакторну автентифікацію (тип багатофакторної аутентифікації, який представляє собою технологію, що забезпечує ідентифікацію користувачів за допомогою комбінації двох різних компонентів);

- доречно підключити SMS-інформування стосовно операцій з вашими платіжними картками;

- не слід користуватися без нагальної необхідності банкоматами у безлюдних місцях, у нічний час доби. Крім того, обов’язково слід звертати увагу на вигляд банкоматів (чи немає там накладок на клавіатуру та мікрокамер).

Якщо ж Ви стали жертвою онлайн-шахраїв та вашими коштами на платіжній карті заволоділи чи намагалися заволодіти сторонні, необхідно негайно повідомити про це банківську установу (зателефонувавши на «гарячу лінію») і заблокувати картку та обов’язково звернутися до поліції.

За більш детальною інформацією та необхідною консультацією або роз’ясненням, Ви можете звертатися до сектору «Красноградське бюро правової допомоги» Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м.Красноград, вул. Бєльовська, 90, 3 поверх, каб.30, контактний номер телефону 7-05-29  та за телефоном гарячої лінії системи БПД 0 800 213 103.